fredag 20 mars 2009

Musikfoto v12 - Färg

Jag jobbar imorgon, så jag får lägga in mitt bidrag redan idag. Jag misstänker att jag kommer vara för trött, för att göra det på lördagsmorgonen eller senare på kvällen.

Det finns många låter/visor med färg i, men den som genast studsar fram i mina tankar är denna underbara sköngungande låt från 80-talet. Jag kommer i en härlig förmiddagsstämning när jag nu hör den igen.

Länk till Rajsons övriga anhängare hittar du i min sidebar är intill. Under musikfoto...
http://musikfoto.blogspot.com/2009/03/tema-10-farg.html#comments

Det är andra veckan jag är med och jag ska verkligen försöka orka i fortsättningen, för det är supertrevligt.

Vänta bara... jag kommer strax med ett bonusbidrag.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

10 kommentarer:

Rajson sa...

Detta är en av höjdpunkterna med min utmaning.Återupptäcka massa gamal och nya godingar.
precis som du skriver, vilket härligt gung i låten!
Videon har jag aldrig sett-kul!
Ha det gott och hopas du får en bra lördag trots att det är en arbetsdag!
Nu ska jag kika på din bonus!

Anonym sa...

Gillar låten.. jag har oxså speciellt minne till den:-) Trevligt du oxså gick med här .. visst är det kul att både hämta den musik man tänker på och se hur andra tycker och gillar för musik:-)
ha de fint nu o jobba långsamt.. Kram

Anette sa...

Det där var en av låtarna jag funderade på. Man gick liksom igenom "arkivet" efter färglåtar. Den är bra. /Anette

Anna tassar in.. sa...

Mmmmm Lena jag gillar den här låten så pass..och drycken oxå..himmel jag gillar Lena också :)

Anonym sa...

En härlig låt, och en passande text en lördagförmiddag... :-)

Maria sa...

Det var ju lustigt att du valt samma melodi som mig.

B i r g i t t a sa...

Bara glaset med röda vinet som saknas ;)

Anonym sa...

Åh, den gillar jag verkligen! *L*

Veronica sa...

hihihi....jo du! Det såg jag aldrig att du hade lika. Jag la upp igår kväll oxå, men det gör ju inget tycker jag =)
Den är ju riktigt bra låten !!!

Pia sa...

Bra låtval men vart är fotot???